Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.
| Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia Següent revisió | Revisió prèvia | ||
|
gestio_equips_en_projectes_de_desenvolupament [2023/02/06 13:12] leandro_hernan_zabala_iglesias |
gestio_equips_en_projectes_de_desenvolupament [2023/02/14 00:59] (actual) enric_mieza_sanchez icones grups |
||
|---|---|---|---|
| Línia 1: | Línia 1: | ||
| ~~REVEAL~~ | ~~REVEAL~~ | ||
| - | ======= Gestió d' | + | ======= Gestió d' |
| Leandro Zabala - Enric Mieza | Leandro Zabala - Enric Mieza | ||
| - | |||
| {{ gestio_equips: | {{ gestio_equips: | ||
| - | ===== Index ===== | + | Articles relacionats: |
| + | * [[Scrum Educatiu]] | ||
| + | * [[Scrum Projecte]] | ||
| + | * [[https:// | ||
| + | |||
| + | ======= Part 1 ====== | ||
| + | **Index** | ||
| + | |||
| + | * Quants? | ||
| + | * Creació dels equips | ||
| + | * Equips amb diferent nombre de membres | ||
| + | * Litúrgies | ||
| + | |||
| + | ===== Quants? ===== | ||
| + | |||
| + | **Experiència empírica: 3 és el nombre idoni.** | ||
| + | |||
| + | {{mdi> | ||
| + | |||
| + | |||
| + | |||
| + | * Perquè no 2? | ||
| + | * No hi ha gaire feina de gestió. | ||
| + | * Quan un membre " | ||
| + | * Risc d' | ||
| + | * Necessitat del " | ||
| + | * Si succeeix, que no li passi sempre al mateix. | ||
| + | * El grup de 3: | ||
| + | * Facilitat per entomar càrrega i reconduir si un membre " | ||
| + | * Cal gestió però és raonable. | ||
| + | * Perquè no 4? | ||
| + | * Feina difícil de paral·lelitzar. | ||
| + | * Augment gran en la complexitat de la gestió. | ||
| + | |||
| + | ===== Creació dels equips ===== | ||
| + | |||
| + | Típicament donem 2 opcions: | ||
| + | - Sorteig aleatori. | ||
| + | - Trien ells l' | ||
| + | |||
| + | Pot convenir que el/la SM arrangi els equips per solventar possibles dificultats: | ||
| + | * Alumnes amb capacitats diverses (dislèxia, etc.) | ||
| + | * Alumnes que cursen menys MPs (repetidors, | ||
| + | |||
| + | ===== Equips amb diferent nombre de membres ===== | ||
| + | |||
| + | Eina específica de gestió de projectes: https:// | ||
| + | |||
| + | Gestionem quantitats diferents de treball separant el // | ||
| + | * sprint #1, sprint #2, etc.: equips de 3 membres. | ||
| + | * P.ex. 12h per alumne x 3 membres = 36h de feina | ||
| + | * sprint #11, sprint #22, etc.: equips de 2 membres (han de ser excepcions). | ||
| + | * P.ex. 12h per alumne x 2 membres = 24h de feina | ||
| + | |||
| + | Exemple de [[https:// | ||
| + | |||
| + | ===== Litúrgies ===== | ||
| + | |||
| + | 1 cop a la setmana, 2-3 hores de duració. | ||
| + | |||
| + | Ho dinamitza el Scrum Master. | ||
| + | |||
| + | * **Sprint Review** | ||
| + | * Els alumnes exposen | ||
| + | * **Sprint Planning** | ||
| + | * Tot el grup-classe junt. | ||
| + | * Estimació de les hores de treball de cada tasca (comporta anàlisi). | ||
| + | * Càrrega justa de treball. | ||
| + | * Pacte implícit, compromís amb les tasques planificades. | ||
| + | |||
| + | També està el **//Daily Scrum//** i la **Retrospectiva**. | ||
| + | |||
| + | ====== Part 2 ====== | ||
| + | **Index** | ||
| * Roles in work team | * Roles in work team | ||
| * Tools for team management | * Tools for team management | ||
| + | * Emotional Intelligence | ||
| + | * Trustfulness | ||
| + | * Assertive language | ||
| * Outcomes and feedback | * Outcomes and feedback | ||
| + | * Thanks and Questions | ||
| + | |||
| + | |||
| ===== Roles in work team ===== | ===== Roles in work team ===== | ||
| Línia 24: | Línia 102: | ||
| * Emotional Intelligence | * Emotional Intelligence | ||
| * Trustfulness | * Trustfulness | ||
| - | * Emphaty | ||
| * Assertive language | * Assertive language | ||
| Línia 30: | Línia 107: | ||
| {{ gestio_equips: | {{ gestio_equips: | ||
| + | |||
| + | ===== Tools for team management: Trustfulness ===== | ||
| + | {{ gestio_equips: | ||
| + | |||
| + | ===== Tools for team management: Assertive language ===== | ||
| + | {{ gestio_equips: | ||
| ===== Outcomes and feedback ===== | ===== Outcomes and feedback ===== | ||
| + | * Improve self confidence | ||
| + | * Gain autonomy | ||
| + | * Learn abilities to manage conflicts | ||
| + | * See different roles as part of a party instead of as an enemy | ||
| + | |||
| + | ===== Thanks and Quesions ===== | ||
| + | {{ gestio_equips: | ||